نقد و بررسی لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315

نقد و بررسی لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315

نقد و بررسی لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315

ایسر یکی از شرکت‌های خوش‌نام و باسابقه دنیای تکنولوژی است که لپ‌تاپ‌های متنوعی از آن در بازار ایران موجود است. محصولات این شرکت معمولاً قیمت لپ تاپ های ایسر نسبت به مدل‌های مشابه از برند رقیب یعنی ایسوس دارند. در این مقاله می‌خواهیم لپ‌تاپ اقتصادی ایسر Aspire 3 A315 را بررسی کنیم.

نقد و بررسی لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315

طراحی و کیفیت ساخت

لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315 طراحی ساده و شیکی دارد که با لبه‌های گرد بدنه، زیباتر شده است. در نمایشگر و بدنه اصلی دستگاه از پلاستیک محکم و باکیفیت ساخته شده و به‌خاطر استفاده از فایبرگلس، به‌راحتی لک نمی‌شود و خش نمی‌افتد. البته استحکام این لپ‌تاپ به مدل‌های گران‌قیمت‌تر با بدنه فلزی نمی‌رسد اما در رده قیمتی خودش یکی از مقاوم‌ترین محصولات است و نمی‌توان ایراد خاصی به آن گرفت.

لولای مورد استفاده در این لپ‌تاپ بسیار نرم و روان است و با کمترین فشاری باز و بسته می‌شود. سیستم خنک‌کننده دستگاه به‌آرامی کار می‌کند و لرزشی در بدنه به‌وجود نمی‌آورد. لوگوی ایسر به‌شکلی که خیلی جلب توجه نکند روی در نمایشگر تعبیه شده است. دو لولا وظیفه اتصال نمایشگر به بدنه را بر عهده دارند و به‌خوبی نمایشگر را در زاویه مورد نیاز شما مستقر می‌کنند. تاچ‌پد لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315 ابعاد مناسبی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است. بهترین لپ‌تاپ‌های ایسر در سال ۲۰۲۱ را در لینک ببینید.

طراحی و کیفیت ساخت

لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315 از صفحه‌کلید جزیره‌ای بهره می‌برد که یکی از بهترین گزینه‌ها برای تایپ محسوب می‌شود. اگر فشار زیادی به کیبورد وارد کنید کمی فرو می‌رود اما این موضوع، اختلالی در عملکرد آن ایجاد نمی‌کند. فاصله کلیدها از هم مناسب است و بازخورد خوبی دارند. وجود کلیدهای عددی (نام‌پد) یکی از نکات مثبت این کیبورد است و برای کنترل مالتی‌مدیا نیز باید از ترکیب کلیدهای فانکشن استفاده کنید.

لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315 از نور پس‌زمینه برای کلیدهای کیبورد بی‌بهره است که البته در این رده قیمتی نمی‌توان آن را نقطه ضعف قلمداد کرد. امکان چرخش ۱۸۰ درجه نمایشگر هم قابلیت دیگریست که در این لپ‌تاپ وجود دارد، هرچند شاید کاربرد زیادی نداشته باشد. پنل نمایشگر از نوع TFT یا TN است که زاویه دید بالایی ندارد اما برای استفاده عمومی مشکل زیادی به‌وجود نمی‌آورد.

طراحی و کیفیت ساخت

قطعات داخلی

لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315 به‌گونه‌ای طراحی شده که بتوانید به‌راحتی عملیات تعمیر و نگهداری یا ارتقاء آن را انجام دهید. در واقع این لپ‌تاپ یکی از بهترین محصولات بازار از نظر سادگی ارتقاء محسوب می‌شود. معرفی بهترین لپ تاپ های 2021 را ملاحظه کنید.

قطعات داخلی

زیر دستگاه ۱۵ پیچ وجود دارند که با باز کردن آنها به تمام قطعات دسترسی پیدا خواهید کرد. البته در حالت عادی نیازی به این قطعات ندارید، مگر آن‌که بخواهید فن دستگاه را تمیز کنید. برای دسترسی ساده به دو قطعه اصلی یعنی حافظه رم و هارد دیسک، دو دریچه اختصاصی تعبیه شده که با یک پیچ به بدنه محکم شده‌اند. با باز کردن این دو دریچه به‌راحتی می‌توانید رم دستگاه را ارتقاء دهید یا هارد دیسک را با SSD تعویض نمایید.

سخت‌افزار

لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315 از پیکربندی‌های سخت‌افزاری متنوعی بهره می‌برد که طبیعتاً قیمت متفاوتی هم دارند. ارزان‌ترین مدل از پردازنده اینتل سلرون N3350 استفاده می‌کند که توان کافی برای استفاده عمومی و روزمره را دارد. این پردازنده با فرکانس پایه ۱.۱ گیگاهرتز و فرکانس توربو ۲.۴ گیگاهرتز می‌تواند نیازهای شما برای تماشای ویدیو، گوش دادن به موسیقی، وب‌گردی و انجام فعالیت‌های اداری و دانشجویی ساده را برآورده کند.

در کنار این پردازنده شاهد استفاده از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت هارد دیسک هستیم. البته همان‌طور که گفتیم می‌توانید حافظه رم دستگاه را ارتقاء دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای عملکرد روان‌تر این دستگاه حتماً هارد دیسک را با حافظه SSD تعویض کنید.

سخت‌افزار

درگاه‌های ارتباطی این لپ‌تاپ شامل دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.0، درگاه شبکه و خروجی تصویر HDMI هستند. شیار کارت حافظه هم در این دستگاه تعبیه شده است. باتری این لپ‌تاپ از نوع لیتیوم پلیمری است که برای استفاده عمومی می‌توانید بین ۴ تا ۶ ساعت روی آن حساب کنید.

نمایشگر

لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315 از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با پنل TFT و رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد که اگرچه بهترین نمایشگر دنیای لپ‌تاپ نیست اما برای استفاده عمومی کفایت می‌کند. زمانی که دقیقاً روبروی لپ‌تاپ می‌نشینید، تصاویر را با رنگ‌های جذاب و کنتراست مناسب می‌بینید اما با کمی تغییر زاویه، رنگ‌ها به‌هم می‌ریزند و کنتراست نیز کاهش پیدا می‌کند. حتی در زوایای تند ممکن است رنگ مشکی به خاکستری تغییر پیدا کند. با این حال با توجه به قیمت دستگاه، نمایشگر این لپ‌تاپ را می‌توان قابل قبول دانست.

لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315

جمع‌بندی

لپ‌تاپ ایسر Aspire 3 A315 یک لپ‌تاپ اقتصادی با حداقل سخت‌افزار ممکن برای تجربه کم‌نقص ویندوز محسوب می‌شود. از این دستگاه نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگین روز یا نرم‌افزارهای حرفه‌ای را داشته باشید. در واقع باید سطح انتظار خود را با هزینه‌ای که برای خرید این لپ‌تاپ می‌پردازید هماهنگ کنید. مجموعه درگاه‌های ارتباطی متنوع، کیبورد و تاچ‌پد مناسب، طراحی استاندارد و کیفیت ساخت خوب را می‌توان از نقاط قوت این دستگاه در نظر گرفت. اگر قصد خرید لپ تاپ ایسوس را دارید می توانید به مطلب بهترین لپ تاپ های ایسوس در سال 2021 مراجعه کنید.

نظرات بازدیدکنندگان