بهترین لپ تاپ های ایسوس در سال 2021

بهترین لپ تاپ های ایسوس در سال 2021

ایسوس یکی از فعال‌ترین شرکت‌های بازار لپ‌تاپ ایران است و مدل‌های متنوعی را برای استفاده‌های مختلف عرضه کرده است؛ از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت برای استفاده عمومی گرفته تا لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و گیمینگ که قیمت بالاتری دارند.

لپ‌تاپ‌های پرفروش و محبوب ایسوس بیشتر به خانواده‌های ویووبوک و ذن‌بوک تعلق دارند و لپ‌تاپ‌های گیمینگ این شرکت به دو دسته اصلی TUF و ROG تقسیم می‌شوند. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس که در سال ۲۰۲۱ می‌توانید بخرید آشنا کنیم.

۱. ایسوس ROG Zephyrus M16 GU603

همان‌طور که از اسمش پیداست، ایسوس ROG Zephyrus M16 به سری پرچمدار لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس تعلق دارد و یکی از بهترین گزینه‌های بازار برای کار و تفریح است. با این لپ‌تاپ هم می‌توانید جدیدترین بازی‌های روز را بازی کنید و هم سنگین‌ترین نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی یا طراحی و تدوین ویدیو را اجرا کنید.

پردازنده هشت هسته‌ای نسل یازدهم اینتل Core i9-11900H به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه رم تمام این موارد را تضمین می‌کنند و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3060 با ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 هم این مجموعه را کامل می‌کند.

ایسوس ROG Zephyrus M16 GU603

اگرچه لپ‌تاپ‌هایی با کارت گرافیک قوی‌تر هم در بازار وجود دارند، اما آن‌چه ایسوس ROG Zephyrus M16 را از رقبا جدا می‌کند، نمایشگر کم‌نظیر این لپ‌تاپ است. نمایشگر ۱۶ اینچی این دستگاه با رزولوشن  ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۶۵ هرتزی و زمان پاسخ‌دهی ۳ میلی‌ثانیه‌ای پیکسل‌ها، فضای رنگی وسیع DCI-P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهد تا حتی سخت‌گیرترین طراحان را راضی کند. بنابراین به‌راحتی می‌توان گفت که با خریدن این لپ‌تاپ تا چند سال از ارتقاء سخت‌افزار اصلی بی‌نیاز خواهید بود.

البته حافظه رم لپ‌تاپ را می‌توانید تا ۴۸ گیگابایت افزایش دهید. ایسوس ROG Zephyrus M16 در سه مدل GU603HR و GU603HM و GU603HE و به‌ترتیب با کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3070 و RTX 3060 و RTX 3050 Ti عرضه شده که در حال حاضر مدل دوم با قیمت حدود ۶۹ میلیون تومان در بازار ایران حضور دارد.

۲. ایسوس ROG Zephyrus G15 GA503

رقیب اصلی لپ‌تاپ اول این لیست برای افرادی که پردازنده‌های جدید و قدرتمند AMD را می‌پسندند و البته دنبال گزینه‌ای ارزان‌تر هستند، لپ‌تاپ ایسوس ROG Zephyrus G15 مدل GA503 است.

این لپ‌تاپ به قوی‌ترین پردازنده نسل جدید AMD یعنی Ryzen 9 5900HS و ۱۶ گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این دستگاه با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز و زمان پاسخ‌دهی ۳ میلی‌ثانیه، فضای رنگی وسیع DCI-P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهد و از فناوری فری‌سینک نیز پشتیبانی می‌کند.

ایسوس ROG Zephyrus G15 GA503

مدل‌های مختلف این لپ‌تاپ همگی از کارت‌های گرافیک سری انویدیا جی‌فورس RTX 30 استفاده می‌کنند. از تفاوت‌های اصلی این مدل با گزینه قبلی می‌توان به پشتیبانی از حافظه PCIe نسل سوم (به‌جای نسل چهارم)، فقدان درگاه تاندربولت و کیبورد با نور پس‌زمینه تک‌رنگ (به‌جای RGB) اشاره کرد.

قیمت مدل GA503QR این لپ‌تاپ با کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3070 در بازار ایران حدود ۵۵ میلیون تومان است که گزینه بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ هم مانند مدل قبل فقط ۱.۹ کیلوگرم وزن دارد.

۳. ایسوس TUF Dash F15 FX516

سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس TUF کمی پایین‌تر از سری ROG قرار می‌گیرند و معمولاً قیمت کمتری دارند، اما این موضوع باعث نمی‌شود که ارزش خرید بالایی نداشته باشند. سری ۲۰۲۱ لپ‌تاپ‌های TUF Dash F15 مدتی است که وارد بازار ایران شده و با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل Core i7 از سری H و کارت‌های گرافیک سری انویدیا جی‌فورس RTX 30 سخت‌افزاری فوق‌العاده قدرتمند را با قیمت بسیار رقابتی در اختیار شما می‌گذارند.

البته برای انتخاب لپ‌تاپ مناسب از سری FX516 باید دقت کنید. بالاترین مدل با کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3070 به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی ۲۴۰ هرتزی فول اچ‌دی مجهز شده که دقت رنگ بسیار بالایی هم دارد و ۱۰۰ درصد فضای رنگی استاندارد sRGB و ۷۵ درصد فضای رنگی وسیع ادوبی RGB را پوشش می‌دهد.

ایسوس TUF Dash F15 FX516

این مدل هم‌اکنون حدود ۴۶ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. باقی مدل‌ها که کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3060 یا RTX 3050 Ti دارند، از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کنند که دقت رنگ پایین‌تری دارد. قیمت این محصولات بسته به مدل کارت گرافیک و مقدار حافظه رم و حافظه داخلی بین ۳۱ تا ۴۰ میلیون تومان متغیر است.

از ویژگی‌های مشترک این خانواده می‌توان به باتری ۷۶ وات‌ساعتی، ۲ کیلوگرم وزن و پشتیبانی از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۱ اشاره کرد. درگاه‌های ارتباطی این دستگاه هم شامل یک درگاه تاندربولت ۴، سه درگاه USB 3.2، درگاه HDMI و درگاه شبکه هستند و خبری از کارت‌خوان نیست.

۴. ایسوس TUF Gaming FX505

اگر می‌خواهید با حداقل هزینه وارد دنیای گیم شوید و به‌روز بودن سخت‌افزار دستگاه اهمیت زیادی برایتان ندارد می‌توانید سراغ سری TUF Gaming FX505 بروید. این لپ‌تاپ به‌قدری پرطرفدار است که هنوز در خط تولید قرار دارد و حتی به بازار آمریکا و اروپا نیز ارسال می‌شود.

ایسوس در این لپ‌تاپ از پردازنده AMD مدل Ryzen 7 3750H و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 1650 با ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 استفاده کرده که برای اجرای بازی‌های محبوب شوتر اول‌شخص مثل فورتنایت یا کانتر با نرخ فریم بالا کافیست و توانایی اجرای بازی‌های سنگین با کمی دستکاری تنظیمات گرافیکی نیز دارد.

ایسوس TUF Gaming FX505

مدل پایه این دستگاه با ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD حدود ۲۲ میلیون تومان قیمت دارد. یکی از ویژگی‌های جالب این لپ‌تاپ، نمایشگر ۱۵.۶ فول اچ‌دی با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز است که می‌تواند تجربه گیمینگ لذت‌بخشی را در اختیار شما بگذارد.

البته همین دستگاه با نمایشگر ۶۰ هرتزی هم در بازار وجود دارد و باید هنگام خرید به این موضوع دقت کنید. از نقاط ضعف لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming FX505 می‌توان به باتری نسبتاً ضعیف، فقدان درگاه USB-C و کارت‌خوان و کیفیت ساخت نه‌چندان بالا اشاره کرد.

۵. ایسوس ROG Flow X13

دنیای کامپیوتر به‌قدری پیشرفت کرده که حالا می‌توان یک لپ‌تاپ گیمینگ را با ابعاد و وزن یک اولترابوک تولید کرد. سری Flow ایسوس در ایران کمتر شناخته شده اما به‌تازگی مدل ROG Flow X13 را در بازار می‌بینیم که اتفاق خوبیست.

اول از همه جالب است بدانید وزن این دستگاه فقط ۱.۳ کیلوگرم است و از این نظر رقیبی ندارد. با وجود ابعاد کوچک و وزن بسیار کم، ایسوس توانسته پردازنده قدرتمند AMD مدل Ryzen 9 5900HS و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 1650 را در این لپ‌تاپ جای دهد. این دستگاه با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و۱ ترابایت حافظه SSD پرسرعت هم‌اکنون حدود ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ایسوس ROG Flow X13

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب لپ‌تاپ ایسوس ROG Flow X13 نمایشگر ۱۳.۴ اینچی لمسی با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است که تمام فضای رنگی sRGB و ۷۵ درصد فضاهای رنگی وسیع ادوبی RGB و DCI-P3 را پوشش می‌دهد. دقت رنگ بالا در کنار پشتیبانی از قلم استایلوس می‌تواند این لپ‌تاپ را به گزینه محبوب طراحان تبدیل کند.

پشتیبانی از کارت گرافیک اکسترنال ایسوس ROG XG Mobile را نیز باید به فهرست قابلیت‌های جذاب این لپ‌تاپ اضافه کرد. با تهیه این وسیله جانبی و اتصال آن از طریق درگاه اختصاصی به لپ‌تاپ، می‌توانید کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3080 را برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها در اختیار داشته باشید.

۶. ایسوس ZenBook 13 OLED UM325

سری ۲۰۲۱ اولترابوک‌های زیبای ایسوس ذن‌بوک به‌تازگی وارد بازار ایران شده و در مدل‌های مختلف با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل یا سری رایزن ۵۰۰۰ به‌فروش می‌رسند. بین این محصولات، لپ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک ۱۳ مدل UM325UA یکی از جذاب‌ترین‌هاست چون با نمایشگر OLED تجربه بصری شما هنگام استفاده از ویندوز و نرم‌افزارهای مختلف را به سطح تازه‌ای می‌رساند.

این لپ‌تاپ فقط ۱۳.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱.۱۴ کیلوگرم وزن دارد تا به‌راحتی بتوانید همیشه آن را همراه داشته باشید. باتری ۶۷ وات‌ساعتی این دستگاه حداقل یک روز کامل شارژدهی دارد و طی کمتر از یک ساعت  شارژ می‌شود. نمایشگر ۱۳.۳ اینچی OLED این لپ‌تاپ با دقت رنگ فوق‌العاده، فضای رنگی وسیع DCI-P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهد و با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت، استاندارد DisplayHDR را نیز دریافت کرده است.

ایسوس ZenBook 13 OLED UM325

پردازنده AMD مدل Ryzen 7 5700U توان کافی برای رفع نیازهای روزمره و عمومی شما را دارد اما با گرافیک مجتمع رادئون، نمی‌توانید برای گیمینگ روی آن حساب کنید. درگاه‌های ارتباطی لپ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک ۱۳ شامل یک درگاه USB 3.2 استاندارد، دو درگاه USB 3.2 نوع C، درگاه HDMI و کارت‌خوان میکرو اس‌دی است. این لپ‌تاپ با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه SSD پرسرعت هم‌اکنون حدود ۲۹ میلیون تومان قیمت دارد.

۷. ایسوس ZenBook 14 UM425

اگر نمایشگر OLED برایتان اهمیت زیادی ندارد و به کارت گرافیک اختصاصی برای اجرای برنامه‌های گرافیکی یا بازی‌های نه‌چندان سنگین نیاز دارید، می‌توانید به‌جای مدل قبلی لپ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک ۱۴ مدل UM425 را انتخاب کنید. این لپ‌تاپ به پردازنده‌های جدید AMD سری رایزن ۵ یا ۷ مجهز شده که مدل اول در بازار ایران بیشتر به‌چشم می‌خورد.

کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX450 با ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 می‌تواند در مواقع نیاز به کمک پردازنده اصلی بیاید. نمایشگر ۱۴ اینچی IPS این لپ‌تاپ با رزولوشن فول اچ‌دی فضای رنگی sRGB را به‌طور کامل پوشش می‌دهد و با حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت می‌تواند در شرایط مختلف شما را همراهی کند.

ایسوس ZenBook 14 UM425

این لپ‌تاپ فقط ۱۵.۸ میلی‌متر ضخامت و ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد. از دیگر ویژگی‌های جالب این دستگاه می‌توان به کیبورد با نور پس‌زمینه، بلندگوهای حرفه‌ای تحت لیسانس هارمان کاردن و پشتیبانی از وای‌فای ۶ اشاره کرد. قیمت این دستگاه با پردازنده Ryzen 5 5500U و ۸ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت حدود ۲۶ میلیون تومان است.

۸. ایسوس VivoBook S15

همان‌طور که در مقاله معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۱ گفتیم، سری ویووبوک ایسوس بین پرفروش‌ترین محصولات بازار هستند و تنوع بسیار زیادی دارند. خانواده ویووبوک S15 در کنار سخت‌افزار قدرتمند و کیفیت ساخت عالی، با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند. در حال حاضر این لپ‌تاپ با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 وارد بازار ایران شده است.

ایسوس ویووبوک S15 مدل S533EQ فقط ۱۶.۱ میلی‌متر ضخامت و ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این لپ‌تاپ با رزولوشن فول اچ‌دی تقریباً تمام فضای رنگی استاندارد sRGB را پوشش می‌دهد. پردازنده اینتل Core i7-1165G7 در کنار کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX350 هم می‌توانند نیازهای عمومی و مالتی‌مدیا را به‌راحتی برآورده کنند.

ایسوس VivoBook S15

از ویژگی‌های ارزشمند این لپ‌تاپ می‌توان به برخورداری از درگاه تاندربولت ۴، کیبورد با نور پس‌زمینه، بلندگوهای باکیفیت تحت لیسانس هارمان کاردن و پشتیبانی از وای‌فای ۶ اشاره کرد. قیمت این لپ‌تاپ در بازار ایران با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت حدود ۲۸ میلیون تومان است و در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود.

۹. ایسوس VivoBook 15

جدیدترین اعضای خانواده ایسوس ویوو بوک ۱۵ با شماره مدل R528EP مدتیست که در بازار ایران حضور دارند. البته این دستگاه در سایت ایسوس با نام X513 یا K513 هم شناخته می‌شود.

توجه داشته باشید که این مدل‌ها تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. وجه تمایز این لپ‌تاپ، حاشیه رنگی دکمه اینتر روی کیبورد است و به‌راحتی می‌توانید آن را تشخیص دهید.

ایسوس VivoBook 15

لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک ۱۵ با سه مدل پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i3/i5/i7 در بازار دیده می‌شود که همگی ۸ گیگابایت حافظه رم، ۱ ترابایت هارد دیسک، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX350 با ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی دارند. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی این لپ‌تاپ با روشنایی ۳۰۰ نیت و پشتیبانی کامل از فضای رنگی استاندارد sRGB جوابگوی نیازهای روزمره و حتی نیمه‌حرفه‌ای خواهد بود.

ضخامت ۱۸.۶ میلی‌متری و وزن ۱.۷ کیلوگرمی هم این دستگاه را در دسته لپ‌تاپ‌های باریک و سبک قرار می‌دهد. درگاه‌های لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک ۱۵ شامل یک درگاه USB 3.2 نوع C، یک درگاه USB 3.2 نوع A، دو درگاه USB 2.0، خروجی HDMI و کارت‌خوان هستند. حسگر اثر انگشت روی تاچ‌پد هم ورود شما به ویندوز را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند. این لپ‌تاپ با سه مدل پردازنده اینتل به‌ترتیب حدود ۲۰ و ۲۳ و ۲۵ میلیون تومان قیمت دارد.

۱۰. ایسوس ExpertBook P1

اگر لپ‌تاپی کاملاً اقتصادی برای استفاده عمومی می‌خواهید و قیمت برایتان اهمیت زیادی دارد، پیشنهاد می‌کنم سراغ ارزان‌ترین لپ‌تاپ بازار نروید. در سال ۲۰۲۱ برای تجربه مناسب ویندوز و نرم‌افزارها به حداقل‌هایی نیاز دارید که در لپ‌تاپ‌های زیر ۱۰ میلیون تومان پیدا نمی‌شوند.

ایسوس ExpertBook P1

به عقیده ما حداقل ویژگی‌های مورد نیاز برای یک لپ‌تاپ خوب در سال ۲۰۲۱ از این قرار است: پردازنده اینتل Core i3، هشت گیگابایت حافظه رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD و نمایشگر فول اچ‌دی. لپ‌تاپ ایسوس اکسپرت‌بوک P1 تمام این ویژگی‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. در حال حاضر این لپ‌تاپ با پرددازنده نسل دهم اینتل Core i3-1005G1 و پیکربندی‌های مختلف رم و حافظه داخلی با قیمت ۱۳ الی ۱۶ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. وجود درگاه USB-C و کارت‌خوان به‌همراه کیبورد و تاچ‌پد مناسب را می‌توان جزو ویژگی‌های خوب این دستگاه دانست.

نظرات بازدیدکنندگان