بررسی لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی سری لنوو آیدیاپد ۳۳۰

بررسی لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی سری لنوو آیدیاپد ۳۳۰

بررسی لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی سری لنوو آیدیاپد ۳۳۰

اگر نمی‌خواهید هزینه گزافی برای خرید لپ‌تاپ بپردازید و فقط به دستگاهی برای انجام کارهای ساده آنلاین نیاز دارید، لپ‌تاپ‌های سری لنوو آیدیاپد ۳۳۰ جواب‌گوی نیاز شما خواهند بود.

در صورتی که قصد خرید لپ تاپ لنوو را دارید، این لپ‌تاپ‌ها با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی، بدنه محکم و صفحه‌کلید مناسب، یکی از بهترین محصولات ارزان‌قیمت در بازار هستند و با تنوع سخت‌افزاری، نیازهای مختلف را جواب می‌دهند. این لپ‌تاپ از درایو DVD نیز بهره‌مند است، درایوی که در لپ‌تاپ‌های مدرن به‌ندرت دیده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به این محصولات داشته باشیم.

لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

مزایای لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

  • بدنه محکم با طراحی مینیمال و ساده

  • صفحه‌کلید مناسب برای تایپ

  • تنوع سخت‌افزاری بالا

  • ارتقاء ساده

  • قیمت پایین

معایب لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

  • کیفیت متوسط نمایشگر

  • شارژدهی پایین باتری

لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰ بسته به نیاز کاربران با سخت‌افزار متنوعی عرضه می‌شود؛ از پردازنده سری سلرون (Celeron) و پنتیوم (Pentium) گرفته تا مدل‌های پیشرفته‌تری که از پردازنده‌های سری اینتل Core i3/i5/i7 بهره می‌برند. تنوع سخت‌افزاری فقط به پردازنده اصلی محدود نمی‌شود. هرکدام از این محصولات با مقادیر متنوعی از حافظه رم، حافظه داخلی و انواع کارت گرافیک عرضه می‌شوند. به مطلب بهترین لپ‌تاپ‌های لنوو در سال ۲۰۲۱ مراجعه کنید.

مدل‌های پایه از کارت گرافیک مجتمع اینتل استفاده می‌کنند اما در مدل‌های پیشرفته‌تر می‌توان کارت گرافیک اختصاصی انویدیا را  پیدا کرد. بعضی از این محصولات از نمایشگر HD استفاده می‌کنند اما با کمی افزایش قیمت می‌توان نمایشگر فول اچ‌دی را هم خریداری کرد.

طراحی لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

طراحی لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰ کاملاً معمولی و ساده است، یعنی نگاه‌ها را به خود خیره نمی‌کند. این لپ‌تاپ به‌شکل مستطیلی با لبه‌های گرد ساخته شده و لوگوی لنوو روی گوشه قاب بیرونی نمایشگر به‌چشم می‌خورد. لنوو رنگ‌بندی متنوعی را برای این دستگاه در نظر گرفته اما رنگ نقره‌ای بیشترین حضور را در بازار دارد و از همه پرفروش‌تر است. می توانید معرفی بهترین لپ تاپ های 2021 را ملاحظه کنید.

طراحی لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

داخل لپ‌تاپ با حاشیه‌های نسبتاً پهن اطراف نمایشگر روبرو هستیم. بدنه لپ‌تاپ نسبتاً استاندارد است و ضخامت زیادی ندارد. تمام اجزای بدنه از پلاستیک ساخته شده‌اند و نشانه‌ای از فلز در هیچ قسمت آن به‌چشم نمی‌خورد. کلیدهای کیبورد نیز خاکستری پررنگ هستند و از قاب داخلی بیرون زده‌اند. طراحی این لپ‌تاپ حکایت از یک محصول اقتصادی دارد.

لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰ نمایشگر لمسی ندارد ولی می‌توانید نمایشگر آن را تا ۱۸۰ درجه باز کنید. البته این ویژگی چندان کاربردی نیست. وزن این لپ‌تاپ ۲.۲ کیلوگرم است که وزن استانداردی برای لپ‌تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی اقتصادی محسوب می‌شود. البته طبیعتاً لپ‌تاپ‌های سبک‌تر از این هم در بازار وجود دارند. برای مشاهده بهترین لپ‌تاپ‌های ایسر در سال ۲۰۲۱ کلیک کنید.

کیبورد و تاچ‌پد لنوو آیدیاپد ۳۳۰

کیبورد لپ‌تاپ‌های لنوو معمولاً در دسته بهترین‌ها جا می‌گیرند. لنوو آیدیاپد  ۳۳۰ از یک کیبورد کامل بهره می‌برد، یعنی بخش ماشین‌حساب هم دارد تا به‌راحتی بتوانید برای انجام محاسبات از آن کمک بگیرید. کلیدها تقریباً تخت هستند اما فاصله مناسبی از یکدیگر دارند و اشتباهات تایپی شما را به حداقل می‌رسانند. فاصله حرکتی کلیدها حدود ۱.۴ میلی‌متر است و بازخورد مناسبی بعد از فشردن به انگشتان شما می‌دهد.

کیبورد و تاچ‌پد لنوو آیدیاپد ۳۳۰

تاچ‌پد این لپ‌تاپ در مقایسه با محصولات جدید و پیشرفته بازار، ابعاد کوچک‌تری دارد و از نظر عملکرد هم در سطح متوسط قرار می‌گیرد. البته امکان اجرای ژست‌های چندانگشتی با این تاچ‌پد وجود دارد اما دقت کلی آن چندان بالا نیست. بنابراین حتی برای استفاده عمومی هم پیشنهاد می‌کنیم از ماوس مناسب استفاده کنید.

درگاه‌های ارتباطی لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

لنوو تمام درگاه‌های ارتباطی لپ‌تاپ آیدیاپد ۳۳۰ را در لبه سمت چپ قرار داده و در لبه سمت راست فقط شاهد درایو DVD هستیم. به‌همین دلیل استفاده همزمان از تمام درگاه‌ها می‌تواند به تجمع کابل‌های متعدد در یک سمت لپ‌تاپ منجر شود.

درگاه های لنوو آیدیاپد ۳۳۰

این لپ‌تاپ تقریباً تمام پورت‌هایی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد: دو درگاه USB استاندارد، یک درگاه USB-C، خروجی تصویر HDMI، درگاه شبکه، جک هدفون و کارت‌خوان ترکیبی. با وجود این درگاه‌های متنوع، نیازی به استفاده از دانگل‌ها یا مبدل‌ها برای اتصال تجهیزات جانبی نخواهید داشت. ارتباط وای‌فای و بلوتوث نیز بخش جدایی‌ناپذیر لپ‌تاپ‌های مدرن هستند.

همچنین بخوانید :

بهترین لپ تاپ های ایسوس در سال 2021

نمایشگر لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰ به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مجهز شده که بسته به انتخاب شما می‌تواند رزولوشن اچ‌دی یا فول اچ‌دی داشته باشد. معمولاً مدل‌های ارزان‌تر از نمایشگر اچ‌دی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل بهره می‌برند و مدل‌های بالاتر نمایشگر فول اچ‌دی دارند.

نمایشگر لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

کیفیت نمایشگر مات این لپ‌تاپ در همان حدیست که از یک محصول اقتصادی انتظار می‌رود. این نمایشگر برای استفاده عمومی کفایت می‌کند اما قطعاً کیفیت تصویر آن شما را شگفت‌زده نخواهد کرد. پنل TFT در مدل‌های ارزان‌قیمت این لپ‌تاپ زاویه دید کمی دارند و با کمی تغییر زاویه، رنگ‌ها و کنتراست کاملاً به‌هم می‌ریزد. پنل IPS مدل‌های گران‌قیمت‌تر، کیفیت بسیار بهتری دارد اما به پای پنل‌های IPS لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای نمی‌رسد.

سخت‌افزار لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

همان‌طور که گفتیم، خانواده لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰ بیشترین تنوع سخت‌افزاری را بین لپ‌تاپ‌های بازار دارند. پایین‌ترین مدل این دستگاه از پردازنده اینتل Celeron استفاده می‌کند و در بالاترین مدل هم شاهد پردازنده اینتل Core i7 هستیم. طبیعتاً بین این دو، دیگر پردازنده‌های اینتل از جمله پنتیوم و Core i3 و Core i5 نیز دیده می‌شوند.

سخت‌افزار لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

حافظه رم این لپ‌تاپ در پایین‌ترین مدل ۴ گیگابایت است و در بالاترین مدل ۱۶ گیگابایت. البته امکان ارتقاء حافظه رم در تمامی مدل‌ها وجود دارد و می‌توانید با استفاده از یک اسلات حافظه، ظرفیت رم لپ‌تاپ را افزایش دهید. برای حافظه داخلی هم یک درگاه SATA در اختیار دارید که به‌شکل پیش‌فرض با یک هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی، ۱ ترابایتی یا ۲ ترابایتی اشغال شده است. امکان تعویض این هارد دیسک با حافظه پرسرعت SSD نیز وجود دارد.

مدل‌های پایه لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰ از پردازشگر گرافیکی مجتمع اینتل بهره می‌برند اما در مدل‌های بالاتر شاهد استفاده از کارت گرافیک اختصاصی انویدیا جی‌فورس هستیم. البته هیچ‌کدام از مدل‌های این خانواده برای گیمینگ حرفه‌ای ساخته نشده‌اند.

همچنین بخوانید :

بهترین لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی در سال ۲۰۲۱

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ سال ۲۰۲۱

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی در سال ۲۰۲۱

شارژدهی لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰ از باتری ۳۵ وات‌ساعتی استفاده می‌کند و همان‌طور که انتظار می‌رود، شارژدهی بالایی ندارد. باتری این لپ‌تاپ با استفاده عمومی و روشنایی ۵۰ درصدی نمایشگر بین ۴ تا ۵ ساعت دوام می‌آورد که رقمی کاملاً معمولی محسوب می‌شود. اگر روشنایی نمایشگر را افزایش دهید و استفاده سنگینی از دستگاه داشته باشید، شارژدهی به حدود ۲ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

شارژدهی لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰

البته توجه داشته باشید که مقدار شارژدهی لپ‌تاپ بسته به سخت‌افزار آن متفاوت است و ممکن است تجربه شما با اعدادی که در بالا گفتیم مطابقت نداشته باشد. شارژ کامل باتری لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد ۳۳۰ با شارژر همراه آن به ۲:۳۰ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارد.

نظرات بازدیدکنندگان