کدام برند گوشی بهتر است؟

کدام برند گوشی بهتر است؟

کدام برند گوشی بهتر است؟

زمانی که می‌خواهید گوشی هوشمند جدیدی بخرید، احتمالاً اولین سؤالی که برایتان پیش می‌آید این است: کدام برند گوشی را انتخاب کنم؟ برای پاسخ به این سؤال، ابتدا باید بدانید که چه برندهایی در بازار ایران فعال هستند و هرکدام چه مزایایی دارند. در این مطلب از وبلاگ رستا می‌خواهیم برندهای اصلی بازار موبایل ایران را معرفی کنیم و به سؤال شما در مورد بهترین برند گوشی موبایل پاسخ دهیم.

کدام برند گوشی بهتر است؟

طبق آخرین آمار، در حال حاضر سامسونگ بیش از ۵۰ درصد بازار موبایل ایران را در اختیار دارد و پس از آن شیائومی و اپل به‌ترتیب با ۳۰ و ۷ درصد سهم بازار، در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. باقی برندها از جمله هواوی، نوکیا، آنر، وان‌پلاس، موتورولا و دیگر برندهای کمتر شناخته‌شده نیز برای تصاحب ۱۰ درصد باقی‌مانده با یکدیگر رقابت می‌کنند. بنابراین عجیب نیست که سه برند سامسونگ، شیائومی و اپل، گزینه‌های نخست برای بسیاری از کاربران باشند.

سامسونگ

سامسونگ سال‌هاست که حضور پررنگی در بازار موبایل ایران دارد. مزیت اصلی گوشی‌های این شرکت، تنوع بسیار بالا و خدمات پس از فروش کم‌نظیر است که به‌لطف واردکننده‌های معتبر حاصل شده است. در واقع هر زمانی که بخواهید یک گوشی موبایل اندرویدی بخرید، حداقل یک محصول از سامسونگ را در بازار پیدا می‌کنید که تمام نیازهای شما را رفع می‌کند.

سامسونگ

هم‌اکنون خرید گوشی‌های هوشمند سامسونگ از حدود ۲.۵ میلیون تومان تا حدود ۴۵ میلیون تومان در بازار ایران به‌فروش می‌رسند. ارزان‌ترین گوشی سامسونگ، گلکسی A01 Core نام دارد که البته خرید آن را پیشنهاد نمی‌کنیم. گران‌ترین گوشی سامسونگ نیز گلکسی Z Fold3 است. گوشی‌های سری گلکسی A پرطرفدارترین محصولات سامسونگ هستند و انتخاب اول بسیاری از کاربران محسوب می‌شوند.

گوشی موبایل سامسونگ

از مزایای گوشی‌های سامسونگ می‌توان به این موارد اشاره کرد: تنوع بسیار بالا، گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن و گسترده، کیفیت ساخت بسیار خوب، سخت‌افزار به‌روز و مهم‌تر از همه، پشتیبانی نرم‌افزاری درازمدت. البته باید توجه کنید که گوشی‌های این شرکت در مقایسه با رقیب اصلی یعنی شیائومی، قیمت بالاتری دارند.

شیائومی

شیائومی با رشد خیره‌کننده طی سال‌های اخیر به یکی از برترین برندهای بازار موبایل در سطح جهان تبدیل شده و حتی مواقعی توانسته جایگاه سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل را تصاحب کند. گوشی‌های شیائومی اگرچه به‌اندازه سامسونگ متنوع نیستند اما با قیمت مناسب، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

شیائومی چند سری گوشی در بازار ایران دارد. گوشی‌های اقتصادی این شرکت از سری ردمی و پوکو فوق‌العاده ارزشمند و پرفروش هستند. ارزان‌ترین گوشی شیائومی یعنی ردمی 9A هم‌اکنون حدود ۳ میلیون تومان قیمت دارد و پرچم‌دار پرآوازه شیائومی یعنی می ۱۱ اولترا هم به‌قیمت ۴۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

شیائومی

در میان بهترین گوشی‌های شیائومی در سال 2021، سری ردمی نوت جزو بهترین گزینه‌ها هستند. ردمی نوت ۱۰ پرو با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، بهترین گوشی میان‌رده زیر ۱۰ میلیون تومان برای عکاسی محسوب می‌شود. پوکو F3 و پوکو X3 پرو نیز ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ بازار هستند. بنابراین اگر این برند را انتخاب کنید، حتماً گوشی مناسب خود را با قیمت عالی پیدا خواهید کرد.

شیائومی

برای خرید موبایل به چه نکاتی توجه کنیم؟ مهم‌ترین مزیت گوشی‌های شیائومی، ارزش خرید آن‌هاست یعنی به‌ازای مبلغی که می‌پردازید، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بالاتری را در مقایسه با گوشی‌های سامسونگ هم‌رده دریافت خواهید کرد. گوشی‌های این شرکت کیفیت ساخت خوبی دارند و از نظر گارانتی و خدمات پس از فروش هم به سطح قابل قبولی رسیده‌اند. با این حال توجه کنید که گوشی‌های شیائومی در درازمدت، افت قیمت بیشتری نسبت به محصولات سامسونگ دارند. سیاست شیائومی در زمینه آپدیت نرم‌افزاری محصولات‌اش نیز چندان شفاف نیست. کیفیت گوشی های سامسونگ بهتر است یا شیائومی را اینجا بخوانید.

اپل

اپل و آیفون نیازی به معرفی ندارند. اکثر افرادی که برای خرید گوشی با محدودیت مالی مواجه نیستند، آیفون را انتخاب می‌کنند. کیفیت گوشی‌های اپل و دیگر محصولات به‌شدت بالاست و سال‌های سال در کنار شما خواهند بود. بنابراین بی‌دلیل نیست که آیفون‌ها این‌قدر محبوب و پرفروش هستند.

ارزان‌ترین آیفون در بازار ایران مدل آیفون SE 2020 است که حدود ۱۲ میلیون تومان قیمت دارد. این گوشی حتی با وجود مشکلات فراوان، با استقبال خوبی در بازار مواجه شد و افرادی که توانایی پرداخت رقم‌های چند ده میلیونی برای خریدن آیفون‌های جدید را نداشتند به این گوشی روی آوردند. گران‌ترین آیفون بازار هم آیفون ۱۳ پرو مکس با ظرفیت ۱ ترابایت است که حدود ۶۷ میلیون تومان قیمت دارد و بهترین و کامل‌ترین گوشی بازار است.

گوشی موبایل اپل

آیفون‌ها طولانی‌ترین پشتیبانی نرم‌افزاری را بین تمام گوشی‌های موبایل دارند و گاهی اوقات تا ۶ سال آپدیت دریافت می‌کنند. هم‌چنین محصولات اپل و به‌خصوص آیفون، کمترین افت قیمت را در درازمدت بین تمام گوشی‌های دنیا خواهند داشت و در بازار گوشی‌های دست دوم نیز سردمدار هستند. جالب است بدانید همین حالا آیفون ۶ و ۶ اس با قیمت میانگین ۴ الی ۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند. بنابراین اگر قصد تعویض زودهنگام گوشی خود را دارید، آیفون می‌تواند مطمئن‌ترین گزینه برای شما باشد.

گوشی اپل

تنها عیب آیفون -البته به‌جز قیمت بالاتر از قیمت جهانی در ایران- این است که خدمات پس از فروش مناسبی ندارد و بعضی از قابلیت‌های آن نیز برای کاربران ایرانی غیرفعال است.

دیگر برندها

نوکیا: پادشاه سال‌های نه‌چندان دور دنیای موبایل اکنون به سازنده گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده بدل شده و اگرچه مدل‌های متنوعی در بازار ایران دارد، اما انتخاب اول کاربران نیست. شرکت‌های واردکننده نیز تمایل زیادی به عرضه جدیدترین محصولات این شرکت در بازار ندارند.

سایر برندهای گوشی

هواوی: تا دو سال قبل هواوی بیش از ۳۰ درصد بازار موبایل ایران را در اختیار داشت اما پس از تحریم‌های آمریکا، اکنون به برندی حاشیه‌نشین تبدیل شده و گوشی‌های جدید این شرکت نیز به‌خاطر پشتیبانی نکردن از سرویس‌های گوگل، مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

آنر: آنر حدود یک سال قبل به‌طور رسمی از بازار ایران خارج شد و محصولات جذاب این شرکت چینی دیگر در بازار کشورمان پیدا نمی‌شوند.

موتورولا: این شرکت گوشی‌های بسیار خوبی می‌سازد و هر از گاهی می‌توان مدلی ارزشمند را بین آنها پیدا کرد اما به‌خاطر عرضه محدود، استقبال خوبی از محصولات موتورولا انتظار نمی‌رود.

ال‌جی: این شرکت محبوب کره‌ای حدود یک سال قبل به‌شکل رسمی کسب‌وکار موبایل خودش را تعطیل کرد. بنابراین خرید گوشی‌های محدود ال‌جی را پیشنهاد نمی‌کنیم.

وان‌پلاس: گوشی‌های وان‌پلاس طرفداران خاصی دارد و به همین دلیل به‌شکل محدود در بازار پیدا می‌شود. با این حال می‌توان محصولات بسیار جذابی را بین گوشی‌های این شرکت پیدا کرد. اگر تجربه متفاوتی از یک گوشی اندرویدی می‌خواهید، خریدن گوشی‌های وان‌پلاس را به‌شما پیشنهاد می‌کنیم اما توجه کنید که احتمالاً صاحب اول و آخر این گوشی خودتان خواهید بود.

نظرات بازدیدکنندگان