پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران کدام‌اند؟

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران کدام‌اند؟

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران کدام‌اند؟

بازار موبایل ایران با وجود مشکلات ناشی از کمبود ارز و بخشنامه‌ها و مصوبه‌های مختلف مبنی بر ممنوعیت واردات، همچنان تنوع بالایی دارد و مدل‌های پرفروش جهانی در دسترس کاربران ایرانی قرار می‌گیرند.

تا چند سال قبل شاهد رقابت سنگین بین برندهای مختلف از جمله گوشی اپل، سامسونگ، هواوی، آنر و شیائومی در راه‌های قیمتی مختلف بودیم اما با بیرون رفتن آنر و کاهش حضور هواوی، در حال حاضر بازار موبایل ایران بین اپل، سامسونگ و شیائومی تقسیم شده است.

برندهای دیگری مثل موتورولا، وان‌پلاس، ال‌جی، ریلمی و برندهای ایرانی بخش اندکی از بازار را در اختیار دارند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار آشنا کنیم.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران لزوماً پرچمدار نیستند. وضعیت اقتصادی و افزایش نرخ ارز باعث شده تا گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت بیشترین جایگاه را بین کاربران داشته باشند.

از طرفی گوشی‌های میان‌رده طی سال‌های اخیر به‌قدری پیشرفت کرده‌اند که جوابگوی نیاز اکثر کاربران هستند. در واقع بخش زیادی از خریداران نیازی به پرداخت هزینه گزاف برای خرید گوشی‌های گران‌قیمت و پرچمدار احساس نمی‌کنند. بنابراین تعجبی ندارد که اکثر گوشی‌های این مطلب مدل‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی هستند.

گلکسی A21s

بیش از یک سال از زمان معرفی رسمی گلکسی A21s می‌گذرد و مدل جدید این سری یعنی گلکسی A22 هم وارد بازار شده، اما این گوشی همچنان یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار است. دلیل این موضوع را می‌توان در امکانات مناسب به‌ازای قیمت، تنوع سخت‌افزاری بالا و اعتماد خریداران با شرکت کره‌ای جستجو کرد.

گلکسی A21s از نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS با رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد که برای استفاده عمومی و روزمره مناسب است. چیپ اکسینوس ۸۵۰ در این گوشی که با فناوری ۸ نانومتری ساخته شده، یکی از بهترین‌ها در رده اقتصادی است و به‌راحتی اپ‌های پرکاربرد و حتی بازی‌های سبک را اجرا می‌کند، ضمن این‌که مصرف انرژی بسیار کمی دارد.

گلکسی A21s

بنابراین باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی به‌راحتی بین ۱.۵ الی ۲ روز شارژدهی خواهد داشت. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی را نیز می‌توان یکی از نقاط قوت این گوشی دانست که کیفیت بسیار خوبی دارد.

گلکسی A21s در مدل‌های مختلف با ۲، ۳، ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در بازارهای مختلف عرضه شده اما در بازار ایران مدل‌های ۴/۶۴ و ۴/۱۲۸ گیگابایتی را بیشتر پیدا می‌کنید. این مدل‌ها به‌ترتیب حدود ۴.۱ و ۴.۷ میلیون تومان قیمت دارند.

شیائومی پوکو ایکس ۳

پوکو چند ماه قبل به‌شکل رسمی فعالیت مستقل خودش را آغاز کرد ولی در همین زمان کوتاه توانست محبوبیت زیادی در بازار به‌دست آورد. در صورتی که قصد خرید گوشی شیائومی را دارید، گوشی‌های این شرکت با قیمتی باورنکردنی وارد بازار می‌شوند و رقابت را برای دیگران به‌شدت سخت می‌کنند. پوکو ایکس ۳ یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار ایران است که مشخصات فوق‌العاده‌ای دارد.

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS فول اچ‌دی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را می‌توان مهم‌ترین ویژگی این گوشی دانست که تجربه شما از اندروید را چند پله ارتقاء می‌دهد. این نمایشگر همه‌چیز را به روان‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد و حتی گشت‌وگذار در رابط کاربری زیبای MIUI را برای شما جذاب‌تر می‌کند.

چیپ اسنپدراگون ۷۳۲ جی در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی توان کافی برای اجرای تمام برنامه‌ها و بازی‌های روز را دارند. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی پوکو ایکس ۳ هم فراتر از رده قیمتی خود عمل می‌کنند. باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی ۱.۵ الی ۲ روز کامل شارژدهی دارد و مهم‌تر از آن، با پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۳۳ واتی طی یک ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود.

پوکو ایکس ۳ در مدل‌های ۶/۶۴ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی به‌ترتیب حدود ۵.۳ و۶.۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و در این بازه قیمتی رقیب سرسختی ندارد.

گلکسی A51

گلکسی A51 گوشی جدیدی نیست و بیش از یک سال و نیم از زمان معرفی‌اش می‌گذرد اما همچنان یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار ایران و جهان است. این دستگاه توانست در سال ۲۰۲۰ چندین بار لقب پرفروش‌ترین گوشی جهان را از آن خود کند اما احتمالاً با درخشش گلکسی A52 به‌مرور از چرخه رقابت خارج شود.

گلکسی A51 نمایشگر ۶.۵ اینچی فول اچ‌دی بسیار با کیفیتی دارد که از پنل سوپر امولد استفاده می‌کند. چیپ اکسینوس ۹۶۱۱ اگرچه قوی‌ترین چیپ میان‌رده بازار نیست اما هنوز توان کافی برای استفاده عمومی و اجرای بازی‌ها را دارد. ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم بیشتر از نیاز اکثر کاربران است.

گلکسی A51

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی A51 کیفیت بسیار خوبی دارند و نیازهای عکاسی و فیلم‌برداری شما را برآورده می‌کنند. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی در سال ۲۰۲۱ چندان پرظرفیت محسوب نمی‌شود و نهایتاً یک روز شارژدهی خواهد داشت. بدنه پلاستیکی و کیفیت پایین دوربین‌ها در محیط تاریک را هم باید در فهرست نقاط ضعف این گوشی جای داد.

گلکسی A51 در دو مدل ۶/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی به‌ترتیب حدود ۷.۲ و ۸.۲ میلیون تومان قیمت دارد اما پیشنهاد می‌کنیم به‌جای این گوشی، مدل‌های جدیدتر را انتخاب کنید تا پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری را تجربه نمایید.

شیائومی پوکو ام ۳

پوکو ام ۳ یکی دیگر از گوشی‌های بسیار ارزشمند این شرکت است که در ایران و جهان مورد استقبال قرار گرفته است. این گوشی امکانات کاملی را در ازای قیمت بسیار مناسب در اختیار شما می‌گذارد.

پوکو ام ۳ طراحی متمایز و زیبایی دارد و به‌راحتی شناخته می‌شود با این‌که بدنه این گوشی از پلاستیک ساخته شده اما بافت چرمی آن حس خوبی به شما می‌دهد. نمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS فول اچ‌دی هم در این رده قیمتی یکی از مزایای این گوشی محسوب می‌شود.

شیائومی پوکو ام ۳

چیپ اسنپدراگون ۶۶۲ در کنار ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیاز اکثر کاربران را پوشش می‌دهد اما برای اجرای بازی‌های سنگین روی این ترکیب سخت‌افزاری حساب نکنید. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی نیز در شرایط نوری مناسب عکس‌های بسیار خوبی تحویل شما می‌دهد. بقیه دوربین‌های این گوشی از جمله دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی چندان باکیفیت نیستند اما با توجه به قیمت گوشی نمی‌توان ایراد زیادی به پوکو وارد کرد.

یکی از مهم‌ترین مزایای پوکو ام ۳ باتری فوق‌العاده قدرتمند ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که حداقل ۲ روز کامل شارژدهی دارد. شارژ سریع ۱۸ واتی هم  از دیگر نقطه قوت های این گوشی است.

پوکو ام ۳ در دو مدل ۴/۶۴ و ۴/۱۲۸ گیگابایتی به‌ترتیب با قیمت حدود ۳.۸ و ۴.۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

آیفون SE

طرفداران آیفون در ایران کم نیستند اما همه آنها نمی‌توانند یا نمی‌خواهند چند ده میلیون تومان برای خرید جدیدترین آیفون هزینه کنند. اپل برای این دسته از کاربران، مدل ارزان‌قیمتی از گوشی محبوب‌اش را عرضه کرده که در سطح جهان با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است. آیفون SE مدل ۲۰۲۰ ارزان‌ترین آیفون جدیدی است که می‌توانید بخرید. این گوشی که طراحی نسبتاً قدیمی اما سخت‌افزار به‌روزی دارد، امکانات مناسبی را برای دوستداران اکوسیستم اپل در اختیار شما می‌گذارد.

آیفون SE نمایشگر با نمایشگر ۴.۷ اینچی رتینا IPS یکی از کوچک‌ترین گوشی‌های قدرتمند بازار است و فقط ۱۴۸ گرم وزن دارد. این گوشی به‌راحتی در جیب شما جا می‌گیرد و شاید حضورش را احساس نکنید. چیپ اپل A13 هنوز هم یکی از قوی‌ترین چیپ‌های بازار است و از عهده اجرای تمام اپ‌ها و بازی‌های روز برمی‌آید. ۳ گیگابایت حافظه رم نیز برای تجربه روان iOS کفایت می‌کند.

آیفون SE

آیفون SE فقط یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی دارد اما نه‌تنها عکس‌های بسیار با کیفیتی می‌گیرد، بلکه یکی از بهترین گزینه‌ها برای فیلمبرداری محسوب می‌شود. این گوشی امکان ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد و از سیستم لرزشگیر پیشرفته بهره می‌برد.

نقطه ضعف اساسی آیفون SE و البته دیگر آیفون‌های بازار، باتری ضعیف ۱۸۲۱ میلی‌آمپر ساعتی آن است که حتی یک روز کامل را هم جواب نمی‌دهد و باید همیشه شارژر را همراه داشته باشید. آیفون SE در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به‌ترتیب حدود ۱۲.۵ و ۱۳.۵ میلیون تومان قیمت دارد.

گلکسی A12

گلکسی A12 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ است که کمتر از یک سال قبل معرفی شد اما در همین مدت کوتاه توانست به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار بدل شود.

گلکسی A12 از نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل بهره می‌برد که در این رده قیمتی، کیفیت تصویر مناسبی را ارائه می‌دهد. چیپ مدیاتک هلیو P35 یک چیپ اقتصادی است و توان زیادی برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین ندارد اما در حد استفاده معمول روزمره جواب می‌دهد. در کنار این پردازنده، شاهد استفاده از ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستیم که برای اکثر کاربران کفایت می‌کند.

گلکسی A12

یکی از ویژگی‌های خوب گلکسی A12 دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است که در این رده قیمتی به‌عنوان برگ برنده عمل می‌کند و می‌توانید با استفاده از آن عکس‌های باکیفیتی بگیرید. بقیه دوربین‌های این گوشی کاملاً معمولی هستند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی  هم می‌تواند بین ۱.۵ الی ۲ روز شارژدهی داشته باشد و با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی در کمتر از ۲ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود.

گلکسی A12 در دو مدل ۴/۶۴ و ۴/۱۲۸ گیگابایتی هم‌اکنون با قیمت ۳.۹ و ۴.۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

سری ردمی هر سال بین پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار هستند. پس از مدل‌های مختلف ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۹ که در سال‌های گذشته محبوب‌ترین گوشی‌های بازار ایران نام گرفتند، حالا خانواده ردمی نوت ۱۰ می‌خواهند این مسیر را ادامه دهند. ردمی نوت ۱۰ پرو یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده برای طرفداران عکاسی محسوب می‌شود.

ردمی نوت ۱۰ پرو با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی یکی از بهترین‌ها در رده قیمتی خودش محسوب می‌شود و کیفیت تصویر کم‌نظیری را در اختیار شما می‌گذارد. اگر مدتی با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی کار کنید بازگشت به دنیای نمایشگرهای ۶۰ هرتزی کار بسیار دشواری خواهد بود.

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

چیپ اسنپدراگون ۷۳۲ جی در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی تمام نیاز کاربران را پوشش می‌دهد و در اجرای بازی‌های سنگین هم کم نمی‌آورد. اما آنچه ردمی نوت ۱۰ پرو را از دیگر میان‌رده‌های بازار متمایز می‌کند، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که حتی در پرچمداران نیز به‌سختی یافت می‌شود.

این دوربین با ثبت تصاویر بی‌نظیر در تمام شرایط، می‌تواند به ابزار اصلی عکاسی حرفه‌ای شما تبدیل شود. در کنار این دوربین، امکان عکاسی با دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، ثبت تصاویر ماکرو ۵ مگاپیکسلی و عکاسی سلفی با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی را نیز باید به امکانات این گوشی اضافه کرد.

باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی ردمی نوت ۱۰ یک روز کامل شارژدهی دارد و با پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۳۳ واتی در کمتر از یک ساعت شارژ می‌شود. اسپیکر استریو هم یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی است.

ردمی نوت ۱۰ پرو در دو مدل ۶/۱۲۸ و ۸/۱۲۸ گیگابایتی به‌ترتیب حدود ۸ و ۹ میلیون تومان قیمت دارند.

سامسونگ گلکسی S20 FE 5G

سامسونگ گاهی اوقات مدل‌های ارزان‌تری از پرچمداران خود را معرفی می‌کند که با استقبال خوبی هم روبرو می‌شوند. گلکسی S20 FE یکی از این گوشی‌هاست که در دو مدل معمولی و 5G وارد بازار شده است. این دو مدل تفاوت اساسی با هم دارند و پیشنهاد ما مدل 5G است که به‌جای چیپ اکسینوس از چیپ اسنپدراگون استفاده می‌کند.

گلکسی S20 FE 5G نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارد که کیفیت تصویری در حد بهترین پرچمداران بازار را در اختیار شما می‌گذارد. چیپ اسنپدراگون ۸۶۵ نیز هنوز یکی از قوی‌ترین چیپ‌های بازار است و سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌های روز را به‌راحتی اجرا می‌کند. در کنار این چیپ شاهد استفاده از ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی پر سرعت از نوع UFS 3.1 هستیم که تمام نیاز شما را برطرف خواهند کرد.

سامسونگ گلکسی S20 FE 5G

دوربین اصلی این گوشی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد ولی به‌خاطر استفاده از سنسور بزرگ، کیفیتی به‌مراتب بالاتر از دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی معمولی و حتی دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی میان‌رده‌ها ارائه می‌دهد. دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم امکانات دیگری برای عکاسی حرفه‌ای با این گوشی هستند.

با وجود سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند، باتری ۴۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی S20 FE 5G می‌تواند یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ وایرلس ۱۵ واتی هم از دیگر مزایای این گوشی هستند.

گلکسی S20 FE 5G در دو مدل ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی به‌ترتیب با قیمت حدود ۱۳ و ۱۴.۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسند.

آیفون ۱۲

آخرین پرچمدار اپل اگرچه قیمت بالایی دارد اما فروش خوبی را در بازار ایران تجربه می‌کند. اپل خانواده آیفون ۱۲ را در چهار مدل عرضه کرد اما آیفون ۱۲ محبوب‌ترین آنهاست. آیفون ۱۲ پرو تفاوت محسوسی با آیفون ۱۲ ندارد و آیفون ۱۲ پرومکس هم با قیمت بسیار بالایی به‌فروش می‌رسد. بنابراین اکثر دوستداران اپل سراغ آیفون ۱۲ می‌روند.

آیفون ۱۲ به نمایشگر سوپر رتینا XDR با پنل اولد مجهز شده که یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل است. اگرچه نرخ رفرش این نمایشگر به ۶۰ هرتز محدود است اما به‌خاطر عملکرد روان iOS نمی‌توان آن را نقطه‌ضعف این گوشی دانست.

آیفون ۱۲

پردازنده اپل A14 قوی‌ترین پردازنده این شرکت است که توانی فراتر از نیاز کاربران دارد و در هیچ زمینه‌ای کم نمی‌آورد. ۴ گیگابایت حافظه رم برای اجرای روان سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها در iOS کفایت می‌کند. در مورد حافظه داخلی پیشنهاد می‌کنیم مدل ۶۴ گیگابایتی را انتخاب نکنید چون برای استفاده طولانی به حداقل  ۱۲۸ گیگابایت نیاز خواهید داشت.

دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی همانند همیشه کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند. آیفون همیشه یکی از بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری حرفه‌ای بوده و آیفون ۱۲ هم از این قاعده مستثنی نیست. تنها نقطه‌ضعف این گوشی مانند اکثر آیفون‌های بازار، باتری نه‌چندان قدرتمند ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعتی است که در بهترین حالت، یک روز شارژدهی خواهد داشت. آیفون ۱۲ در مدل‌های مختلف بین ۲۵ تا ۲۷ میلیون تومان قیمت دارد.

شیائومی پوکو اف ۳

مشاهده سه گوشی از برند پوکو در این لیست شاید تعجب‌برانگیز باشد، اما این شرکت در هر رده قیمتی ارزشمندترین گزینه‌ها را معرفی می‌کند. پوکو اف ۳ یکی از همین گوشی‌هاست که جای خالی یک گوشی گیمینگ را در رده قیمتی ۱۰ میلیون تومان پر کرده است.

پوکو اف ۳ نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارد که از نظر کیفیت تصویر می‌تواند با بهترین پرچمداران بازار رقابت کند و روان‌ترین تجربه ممکن را از اندروید در اختیار شما بگذارد. چیپ اسنپدراگون ۸۷۰ اندکی از قوی‌ترین چیپ بازار یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ ضعیف‌تر است اما به‌راحتی تمام بازی‌های روز را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا می‌کند. به‌همین دلیل پوکو اف ۳ را می‌توان یک گوشی گیمینگ تمام‌عیار دانست.

شیائومی پوکو اف ۳

پوکو اف ۳ با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی امکانات کافی برای عکاسی را در اختیار شما می‌گذارد. باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هم می‌تواند یک روز کامل را همراه شما باشد، ضمن این‌که با شارژ فوق سریع ۳۳ واتی در کمتر از یک ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود.

پوکو اف ۳ در دو مدل ۶/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی به‌ترتیب با قیمت حدود ۸.۸ و ۹.۹ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

نظرات بازدیدکنندگان