معرفی بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی در سال ۲۰۲۱

معرفی بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی در سال ۲۰۲۱

طراحان گرافیک، عکاس‌ها و تدوینگرهای باتجربه برای اجرای پروژه‌ها از سیستم‌های دسکتاپ با مانیتورهای بزرگ و حرفه‌ای استفاده می‌کنند اما معمولاً از لپ‌تاپی با سخت‌افزار قدرتمند و نمایشگر با کیفیت هم غافل نمی‌شوند تا بتوانند در موقعیت‌های مختلف کارهای خود را انجام دهند.

این لپ‌تاپ‌ها در کنار نمایشگر دقیق و باکیفیت، باید سخت‌افزار قدرتمندی هم داشته باشند تا نرم‌افزارهای سنگینِ پردازش عکس و ویدیو را به‌سرعت اجرا کنند. تنوع درگاه‌های ارتباطی و شارژدهی باتری هم موضوع دیگری‌ست که باید هنگام انتخاب لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی در نظر داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین لپ‌تاپ‌های بازار برای کارهای گرافیکی آشنا کنیم.

در صورتی که قصد خرید لپ تاپ را دارید، لازم به ذکر است که لپ‌تاپ‌های قدرتمند برای کارهای گرافیکی قیمت بسیار بالایی دارند و به‌ندرت وارد بازار ایران می‌شوند. این محصولات که به ورک‌استیشن نیز معروف هستند از قوی‌ترین سخت‌افزار روز دنیای تکنولوژی بهره می‌برند.

به‌عنوان مثال می‌توان از سری لپ‌تاپ‌های لنوو تینک‌پد P15 یا T15، اچ‌پی ZBook Studio، گیگابایت Aero، ایسر ConceptD و لپ تاپ ایسوس ExpertBook و ProArt اشاره کرد که با قیمت‌های چند هزار دلاری فقط به‌صورت سفارشی به دست خریداران می‌رسند. بنابراین در فهرست زیر محصولاتی را معرفی می‌کنیم که در بازار ایران حضور دارند یا احتمال ورودشان به بازار بالاست.

۱. مک‌بوک پرو / مک‌بوک ایر با چیپ M1

مک‌بوک پرو یا مک‌بوک ایر با چیپ M1 را به‌عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های کنونی بازار می‌توان در هر لیستی جای داد. این محصول انقلابی در میان لپ تاپ های اپل هم برای استفاده عمومی مناسب است و هم برای استفاده حرفه‌ای.

نمایشگر ۱۳.۳ اینچی این لپ‌تاپ با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، دقت ۲۲۷ پیکسل در هر اینچ و حداکثر روشنایی بالای ۴۰۰ نیت تجربه بصری کم‌نظیری را در اختیار شما می‌گذارد. دقت رنگ بالای صفحه یعنی پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی استاندارد sRGB و پوشش ۸۸ درصدی فضای رنگی وسیع ادوبی RGB هم طراحان و ایده‌پردازان را راضی می‌کند.

مک‌بوک پرو

از نمایشگر که بگذریم، چیپ M1 با نرم‌افزارهای حرفه‌ای مک اواس سطح تازه‌ای از کارایی را در اختیار شما می‌گذارد. وجود درگاه تاندربولت با پشتیبانی از مانیتورهای 4K می‌تواند نیاز شما به کامپیوتر دسکتاپ را برطرف کند.

البته مثل همیشه در محصولات اپل با محدودیت درگاه‌های ارتباطی از جمله کارت‌خوان، درگاه HDMI و درگاه USB عادی روبرو هستیم. بنابراین باید به‌فکر تهیه داک برای اتصال لوازم جانبی باشید.

قیمت مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو با چیپ M1 و پیکربندی‌های سخت‌افزاری مختلف در بازار بین ۲۷ تا ۳۷ میلیون تومان است. اگر نیاز به رندرگیری و پردازش طولانی ندارید، مک‌بوک ایر جواب کار شما را می‌دهد ولی اگر احساس می‌کنید پروژه‌های بسیار سنگینی خواهید داشت، مک‌بوک پرو را انتخاب کنید.

۲. دل XPS 15

شرکت دل بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی را تولید می‌کند و مدل ۲۰۲۱ لپ‌تاپ محبوب XPS 15 یکی از بهترین محصولات این شرکت است که هنوز راه خود را به بازار ایران باز نکرده است.

این لپ‌تاپ با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل، ترکیب سخت‌افزاری بسیار متنوعی دارد و می‌تواند نیاز تمام کاربران حرفه‌ای را برآورده کند. شرکت دل این محصول را با سه مدل نمایشگر روانه بازار می‌کند که در هر سه مدل با مشخصات خیره‌کننده‌ای روبرو هستیم؛ پشتیبانی از محتوای HDR تحت استاندارد دالبی‌ویژن، پوشش کامل از فضای رنگی sRGB و پوشش صد درصدی فضای رنگی وسیع ادوبی RGB یا DCI-P3. این لپ‌تاپ علاوه بر درگاه USB 3.2 با پشتیبانی از دیسپلی‌پورت، درگاه کارت‌خوان SD هم دارد و دو درگاه تاندربولت ۴ هم برای انتقال داده و تصویر در اختیار شما می‌گذارد.

دل XPS 15

کیفیت ساخت و طراحی زیبای سری XPS هم که نیازی به تعریف و تمجید ندارد. پایین‌ترین مدل این لپ‌تاپ با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5 از سری H، هشت گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و نمایشگر فول اچ‌دی ۱۳۰۰ دلار قیمت دارد که در صورت ورود به بازار ایران می‌تواند به یکی از ارزشمندترین لپ‌تاپ‌ها تبدیل شود.

البته برای تهیه بالاترین مدل با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 از سری H و ۶۴ گیگابایت حافظه رم و ۴ ترابایت SSD و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3050 Ti و نمایشگر OLED یا 4K باید ۴۰۰۰ دلار بپردازید. راهنمای خرید حافظه SSD را اینجا بخوانید.

3. ایسوس ROG Zephyrus M16

اگر لپ‌تاپی برای سنگین‌ترین کارهای گرافیکی می‌خواهید که تا چند سال جواب بدهد، گزینه‌ای بهتر از ایسوس راگ زفیروس M16 پیدا نخواهید کرد. در حال حاضر مدل GU603HM این لپ‌تاپ با قیمت حدود ۶۹ میلیون تومان در بازار ایران موجود است.

شاید قیمت این دستگاه کمی بالا به‌نظر برسد ولی اگر نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری آن بیندازید، می‌بینید تهیه سیستم دسکتاپی با همین مشخصات به‌مراتب گران‌تر تمام خواهد شد.

ایسوس ROG Zephyrus M16

از نمایشگر شروع کنیم، جایی که یک صفحه ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز در اختیار شماست. دقت رنگ فوق‌العاده این نمایشگر توسط شرکت پنتون تأیید شده و ۱۰۰ درصد فضای رنگی وسیع DCI-P3 را پوشش می‌دهد. سخت‌افزار دستگاه هم شامل پردازنده هشت هسته‌ای نسل یازدهم اینتل Core i9-11900H، شانزده گیگابایت رم، ۱ ترابایت حافظه SSD و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3060 است.

درگاه‌های ارتباطی متنوع از جمله درگاه تاندربولت ۴، درگاه HDMI و کارت‌خوان میکرو اس‌دی از دیگر ویژگی‌های جذاب این لپ‌تاپ است. جالب این‌که با تمام این ویژگی‌های حرفه‌ای، ایسوس راگ زفیروس M16 فقط ۱.۹ کیلوگرم وزن دارد.

۴. اچ‌پی OMEN 15t

لپ‌تاپ‌های سری OMEN شرکت hp در رده محصولات گیمینگ دسته‌بندی می‌شوند اما با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایی که دارند، می‌توان از آنها برای طراحی و تدوین حرفه‌ای هم استفاده کرد. این محصول یکی از معدود لپ‌تاپ‌های hp بازار با نمایشگر 4K است و به همین دلیل قیمت نسبتاً بالایی هم دارد.

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS این لپ‌تاپ کیفیت بسیار خوبی دارد و فضای رنگی وسیع DCI-P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. حداکثر روشنایی صفحه هم ۴۰۰ نیت است تا بتوانید در محیط‌های مختلف از آن استفاده کنید. سخت‌افزار دستگاه شامل پردازنده نسل دهم اینتل Core i7 از سری H و کارت گرافیک قدرتمند انویدیا جی‌فورس RTX 2070 سنگین‌ترین برنامه‌ها و پروژه‌ها را به‌راحتی اجرا می‌کنند.

اچ‌پی OMEN 15t

این لپ‌تاپ در دو مدل با ۱۶ و ۳۲ گیگابایت حافظه رم به‌ترتیب حدود ۵۷ و ۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. البته لپ تاپ های HP  نسل جدید این دستگاه را با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و کارت گرافیک سری RTX 30 انویدیا روانه بازار کرده است.

۵. ایسوس ذن‌بوک UX435

ایسوس ذن‌بوک UX435 یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌های بازار است که به‌تازگی وارد بازار ایران شده و می‌تواند به گزینه‌ای خوش‌قیمت برای کاربران حرفه‌ای تبدیل شود. این لپ‌تاپ فقط ۱۶.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱.۱۹ کیلوگرم وزن دارد، بنابراین حمل‌ونقل آن کار ساده‌ای خواهد بود. با وجود ابعاد و وزن مناسب، ذن‌بوک UX435 سخت‌افزار قدرتمندی را در دل خود جای داده است: پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 در کنار کارت گرافیک اختصاصی انویدیا جی‌فورس MX450 به‌راحتی تمام نیازهای پردازشی شما را برآورده می‌کنند.

نمایشگر ۱۴ اینچی IPS این لپ‌تاپ با رزولوشن فول اچ‌دی، پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی استاندارد sRGB و حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت ویژگی‌های مطلوبی دارد اما در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از درگاه HDMI یا دو درگاه تاندربولت ۴، نمایشگرهای 4K را نیز به آن متصل کنید. حضور درگاه کارت‌خوان میکرو SD هم می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای عکاسان باشد.

ایسوس ذن‌بوک UX435

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب لپ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک UX435 حضور نمایشگر فول اچ‌دی دیگری در قسمت تاچ‌پد است که ایسوس به آن اسکرین‌پد می‌گوید. این نمایشگر با نمایش میانبرهای خاص می‌تواند فرایندهای کاری شما را تسریع کند.

این لپ‌تاپ با پردازنده اینتل Core i7-1165G7 و ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت SSD هم‌اکنون حدود ۳۶ میلیون تومان قیمت دارد.

۶. مایکروسافت سرفیس پرو ۷ پلاس

این‌که سرفیس پرو ۷ پلاس یک لپ‌تاپ است یا تبلت بستگی به نگاه شما دارد، ولی مایکروسافت این محصول را در دسته لپ‌تاپ‌های هیبریدی قرار می‌دهد. سری جدید سرفیس پرو ۷ پلاس با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل به‌تازگی وارد بازار ایران شده و قیمت گزافی هم ندارند.

مهم‌ترین ویژگی لپ تاپ مایکروسافت در کنار وزن بسیار کم، نمایشگر لمسی بسیار باکیفیت و پشتیبانی از قلم استایلوس است. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی این لپ‌تاپ با رزولوشن ۱۸۲۴ در ۲۷۳۶ پیکسل و دقت ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ تصاویر واضح و شفافی را نمایش می‌دهد و با حداکثر روشنایی بالای ۴۰۰ نیت می‌تواند در محیط‌های مختلف همراه شما باشد.

مایکروسافت سرفیس پرو ۷ پلاس

این نمایشگر دقت رنگ بسیار خوبی هم دارد و نزدیک به ۱۰۰ درصد فضای رنگی استاندارد sRGB و ۶۵ درصد فضای رنگی وسیع ادوبی RGB را پوشش می‌دهد. البته این دستگاه از نظر درگاه‌های ارتباطی کمی محدودیت دارد و باید با یک درگاه USB-C، یک درگاه USB-A، درگاه اختصاصی سرفیس کانکت و کارت‌خوان سر کنید.

پایین‌ترین مدل سرفیس پرو ۷ پلاس با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i3-1115G4 و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۲۱ میلیون تومان قیمت دارد و بالاترین مدل بازار ایران با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-1165G7 و ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی هم حدود ۵۹ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

۷. ایسوس ذن‌بوک Flip 15

اگر دنبال لپ‌تاپی هستید که هم سخت‌افزار خوبی داشته باشد و هم از قلم استایلوس پشتیبانی کند، ایسوس ذن‌بوک Flip 15 مدل Q528 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این لپ‌تاپ با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-1165G7 و کارت گرافیک میان‌رده انویدیا جی‌فورس GTX 1650 به‌تازگی وارد بازار ایران شده و با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و  ۵۱۲ گیگابایت SSD به قیمت حدود ۳۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS این دستگاه با رزولوشن فول اچ‌دی فضای رنگی استاندارد sRGB را به‌طور کامل پوشش می‌دهد و دقت رنگ آن از سوی مؤسسه پنتون تأیید شده است. چرخش ۳۶۰ درجه نمایشگر با پشتیبانی از قلم لمسی ایسوس پن با ۴۰۹۶ سطح فشار، این لپ‌تاپ را به بوم طراحی شما تبدیل می‌کند.

ایسوس ذن‌بوک Flip 15

در کنار این نمایشگر حرفه‌ای، سخت‌افزار دستگاه هم از عهده اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین برمی‌آید. با تمام این ویژگی‌ها، ایسوس ذن‌بوک Flip 15 فقط ۱.۹۹ سانتی‌متر ضخامت و ۱.۹ کیلوگرم وزن دارد.

باتری ۹۶ وات‌ساعتی در کنار شارژر ۱۲۰ واتی هم خیال شما را بابت شارژدهی دستگاه راحت خواهند کرد. درگاه‌های ارتباطی این لپ‌تاپ شامل دو درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه USC 3.2 استاندارد، درگاه HDMI و کارت‌خوان است.

۸. هواوی میت‌بوک ۱۳

هواوی شاید در بازار لپ‌تاپ به‌اندازه رقبا شناخته‌شده نباشد ولی میت‌بوک ۱۳ یکی از بهترین و خوش‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌هایی است که در بازار ایران وجود دارد. این اولترابوک زیبا فقط ۱.۳۲ کیلوگرم وزن دارد و به‌راحتی داخل هر کیف و کوله‌ای جا می‌شود. مهم‌ترین ویژگی میت‌بوک ۱۳ نمایشگر ۱۳ اینچی IPS با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است که فضای رنگی sRGB را به‌طول کامل پوشش می‌دهد و گزینه‌ای مناسب برای طراحی یا ویرایش تصاویر محسوب می‌شود.

حداکثر روشنایی صفحه هم بالای ۴۰۰ نیت است تا در شرایط مختلف بتوانید با آن کار کنید. پردازشگر نسل دهم اینتل در کنار کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX250 توانایی کافی برای اجرای برنامه‌های گرافیکی نه‌چندان سنگین را دارند.

هواوی میت‌بوک ۱۳

باتری ۴۱.۷ وات‌ساعتی این لپ‌تاپ می‌تواند یک روز کاری را جواب بدهد. درگاه‌های ارتباطی لپ‌تاپ هواوی کمی محدود است و فقط به دو درگاه USB-C برای انتقال داده یا شارژ دسترسی دارید.

البته از طریق درگاه سمت راست می‌توانید مانیتورهای 4K را به لپ‌تاپ متصل کنید. قیمت مدل پایه هواوی میت‌بوک ۱۳ با پردازنده نسل دهم اینتل Core i5-10210U و ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD حدود ۲۲ میلیون تومان و قیمت مدل پیشرفته‌تر با پردازنده اینتل Core i7-10510U و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD و نمایشگر لمسی حدود ۲۷ میلیون تومان است.

۹. ایسر Aspire A715

ایسر در لپ‌تاپ اسپایر A715 سخت‌افزار قدرتمند را با طراحی ساده و قیمت مناسب همراه کرده است. این لپ‌تاپ از پردازنده نسل دهم اینتل Core i5 از سری H و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 1650Ti استفاده می‌کند و توان کافی برای اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی نسبتاً سنگین را دارد.

۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه SSD هم ارزش خرید این لپ‌تاپ را بالاتر می‌برند. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی لپ‌تاپ از نوع IPS است و رزولوشن فول اچ‌دی دارد اما از نظر دقت رنگ جزو بهترین‌ها نیست.

ایسر Aspire A715

بنابراین پیشنهاد می‌کنم لپ‌تاپ ایسر را با یک نمایشگر حرفه‌ای همراه کنید. قیمت این لپ‌تاپ در حال حاضر در بازار ایران حدود ۲۳ میلیون تومان است.

۱۰. لنوو آیدیاپد ۵

در نهایت اگر لپ‌تاپ ارزان‌قیمتی با سخت‌افزار مناسب برای ویرایش عکس و تدوین ویدیوهای ساده می‌خواهید، لپ تاپ لنوو آیدیاپد ۵ یکی از بهترین گزینه‌های بازار است.

این لپ‌تاپ با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7 و ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD حدود ۱۹ میلیون تومان قیمت دارد. کارت گرافیک جی‌فورس MX450 که از جدیدترین محصولات انویدیا محسوب می‌شود توان کافی برای اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی سبک را دارد.

لنوو آیدیاپد ۵

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS این دستگاه هم با رزولوشن فول اچ‌دی جواب کارهای عمومی را می‌دهد اما اگر به دقت رنگ بالا نیاز دارید، می‌توانید از طریق درگاه HDMI مانیتورهای باکیفیت را به لپ‌تاپ متصل کنید.

نظرات بازدیدکنندگان